Sunday, March 22, 2009

INSPEM's Family Day (21.03.09)

Rase cam tak caye je inspem jd gak wat famili day ni...wpun xramai yang memberi kerjasame utk menjayakannye tapi berjaye juge mengorganize nye..

aku pun pelik nape la aktiviti ni xdpt kerjasame spnuhnye dr staf2 inspem..byk betol alasan dan komitmen dieorg pd ari tersebut...hrp itu sume bkn nye alasan semate2..ade yg balik kmpung (tapi betul ke balik?wallahuallam) dan mcm lg reason yg diberikan...tp xkisah la janji sumenye berakhir n berlaku sperti yg dirncang..

family day...aku g ngan kwani..g la tempat family day tu kat tmpat yg paling 'jauh' bg kiteorg..hehehe..jauh ke..kat WetLand, Putrajaya..seawal kul 8 kiteorg dh grk...name je grk awal tapi lmbat gak smpai ke destinasi...hehehe...sesat..xsesat xsah...

dah masuk wetland tu pun sesat gak...petunjuk arah pun separuh jalan..emmm apa daa...jadinye org yg lmbt gerak pun dh smpai dulu cam kzah n hubby n k.eta n hubby..

smpai je aku tgk kzah dh sbukkn diri (pelik..kate nk wat xtau je...tapi dh agak dh sure kzah xtahan nye..)..kwani dh sbuk susunkn adiah2...aku??hahaha...main ngan cha2 ape lg..mls nk amik tau..


semuanye sedang bertungkus lumus menyiapkan tugasan masing2...ni JK penyediaan minuman..ops..kzah tu sume JK die terlibat...professional beb...


ni la aksi2 setelah selesai tugas buat air tadi...hat gmbr sblah ni sape plak ni...cam knal je...


'this is why i'm hot'..cube teka siapakah ini??...hehehe

mcm biase jadual melayu..jnji kul 9 dh start..tapi almaklumlah..mst rmai pnye yg dtg lambat..sbb bnde2 ni la acara yg dirancang tdk ikut jadual yg telah ditetapkan...

sambung balik cite..penghulu inspem mmg tepat..pukul 9 dh tnjuk muke dan terbalik, die plak yg mnunggu anak2 buahnye...

akhirnya dlm kul 9++ majlis pun start..bla2 ngan ucapan aluan dr penghulu n assistant nye


semuanye dh berkumpul dan sedang mendengar kate2 aluan dr 'penghulu' INSPEM..kusyuk konon..padehal dlm hati..bile la nk mule...

akhirnye aktiviti pun start dgn game kanak2...tapi xramai pun kanak2 nye...last2 mak kanak2 gak yg join main ngan kanak2 tu (cam mama cha...hehe..smpai menang empat ke-3 dlm acara isi air dlm botol..)..abis je game kanak2..game org dewasa plak...saat yg ditunggu...

acara yg pertama..main bola air...aku tak masuk sbb awal2 dh disingkirkan oleh 'org penting' tu..gere la wei..
sudah nye aku tensen aku dok jadi pmbakar smangat dieorg yg main...(pembakar sangat ke?..hehehe..)

acara ke-2..acara lari dlam guni..aku berjaya gak join..hahaha...alih2 team aku dpt no. 3..kire ok la tu..

acara ke-3..main bola beracun...nasib aku tak baik..awal2 lagi aku dh tersingkir...tensen tol..
si mek suke btl..sape yg dduk sbelah die mmg bad luck coz slalu tersingkir..hahaha...

pastu smbung plak ngan acara terakhir..tarik tali...team lelaki n team pompuan di seperatekn ats dasar permintaan penghulu...ikut je la..

jadinye dapat 2 team lelaki n 2 team pmpuan...

team lelaki dimenangi oleh team yg dianggotai oleh fzul, boy, fruz, abg faisal, abg nua, ejat..(pdnla dieorg menang..hehe...tgk je la pd gmbar...)

team tarik tali yg menang...

team tarik tali yg kurg brnasib baik...

team pmpuan...ape lagi team aku la yg menang...bkn teamm kzah...aku n kzah terpakse dipisahkn atas alasan..xyah la bg tau..sedia mklum la...hehehe...jeles tol..


kzah dibantu oleh abg nuar... mek dh xsabar utk tarik...mcm gaye org nk bersilat je..


team yg telah berjaye team aku tumpaskn.. 'tarik mek..tarik mek', laungan kate semangat dr feziul
hehehe...kzah kepenatan... tp hset tetap maintain dikepit kat bwh ketiak....


mek kepenatan..setelah selesai membuat aksi berguling..hehehehe...tapi xpe mek...team kite menang...

abis je game yg terakhir...semua bkumpul utk acara pnyampai adiah n cbutan bertuah...semua brtuah..sume dpt adiah..


si cha cha ni pun menang tau... mek ttp maintain senyum...

dup dap dup dap...famili day abis lebih kurang kul 12 ++...kms brg ape2 yg ptt...

aku n mek singgah g opis anta brg ....smpai uma aku dlm kul 2..mndi2 n bersiap..aku smpat masak smntara kwani mandi(terlupe bgtau..kwani stay uma aku dr ari jumaat malam)...lps mndi kiteorg makan la..lapar wei...sbb kiteorg xmkn langsung nasi ayam tu...sbb time tu xde selera lngsung...penat kot...

lps makan kiteorg lepak tgk tv smntara tunggu makanan tu trun..hehehe..ikut hati mmg kiteorg dh penat gile n nk tdo...akhirnye kul 4 lbih gak kiteorg tdo...eh silap kwani tdo dulu...baru aku tdo..itu pun xsampai setengah jam aku tdo..sbb aku ade komitmen lain time tu..kn tahan la rase pnat tu..Si mek nyenyak tol die tdo smpai aku nk kjutkan utk tmnkn aku kuar pm xsmpai ati..akhirnye aku tnggalkn die...

akhirnye kul 7++ gak mek baru sdar die ditinggalkan...time tu aku dh nk smpai uma dh...dh terlewat mek...

malam tu baru kiteorg rase bdan dah rs sengal2 n sakit2 n lenguh2 smpai skrg...

badan lenguh2 pun sempat gak la kiteorg kua ptg tu g alamanda cari barang..n mek sempat gak la merembat hand beg yg dh lame die usha....mek senyum smpai ke telinge dpt handbeg yg die beli tu...

esk mmg cnfirm mek akan gaye kan...hehehe...

esk dh keje...huhuhuhhu...sakitnye badan....

4 comments:

  1. amboi...aku kah watak utama lam cite ni? hehehe...ida...kalau cam tu copy paste je la story hang ni msk k.wanie nye blog..hahaha...

    ReplyDelete
  2. eii..anak saper la yg comel sangat tgh amik hadiah tue..comel betul cam mama dia..peserta paling muda tue..peserta paling aktif dan cergas..hehehe

    ReplyDelete
  3. banyak kali dah dgr pasal wetland putrajaya ni.. tp tk penah pegi pon lagi...

    ReplyDelete